Focus

De nieuwe film van Lars Von Trier op alle smartphones van België.

Brussel, 2 augustus 2011 - Melancholia, de nieuwe film van Lars Von Trier, komt op 10 augustus naar de Belgische filmzalen. Voor die gelegenheid gaat Imagine Film Distribution een partnership aan met Netevents Media, de uitgever van de leidinggevende Belgische filmsite Cinenews.be, en lanceert het exclusief de eerste mobiele internetsite gewijd aan een specifieke film.

Dat betekent een stap vooruit voor de filmindustrie, die vooralsnog sterk op de traditionele media gericht is. Een dergelijke minisite biedt een digitale dimensie aan een klassieke postercampagne. Praktisch gezien bevat de affiche van de film een QR code waarmee de bezitters van een smartphone rechtstreeks toegang kunnen krijgen tot content die geoptimaliseerd is voor hun draagbare telefoon.
De mobiele site bevat vanzelfsprekend alle informatie over de film zoals affiche, cast en technische fiche, maar ook een fotogalerij en video's (trailer, fragmenten,...) evenals de uren van vertoning, overal in België.

Volgens een recente studie bezit meer dan één gsm gebruiker op vijf een smartphone*. Dat betekent dat er heel wat mogelijkheden zijn voor de verdelers om een veeleisend publiek te bereiken, dat op zoek is naar volledige informatie in multimediavorm.

Bezoek vanaf heden de site op http://m.cinenews.be/melancholia of scan de QR code die opgenomen wordt in de postercampagne van de film, die loopt van 2 tot 8 augustus 2011 via het nationale netwerk JCDecaux.

*Bron: Global Survey Mobile - Havas Media & ANT Research - Maart 2011

Persberichten

Net Events News